Activitat 3

ACTIVITAT 3: L'AUVERNIA JCLIC

Aquesta pràctica consisteix en realitzar 5 activitats a partir del Jclic amb informació extreta del bloc. L’activitat que va dirigida a alumnes de cicle superior, hauran de localitzar la regió d’Auvernia, diferenciar els departaments i les banderes que la formen,  respondre preguntes sobre la població i omplir buits amb les paraules corresponents que van relacionades amb una de les etiquetes del bloc “Com és”.

Desenvolupament de l’activitat i metodologia:
El Jclic consta de diferents activitats on es treballen diferents aspectes del bloc que els alumnes hauran de resoldre de forma individual o per parelles en un ordinador.
Les activitats són les següents:
  1. A partir del mapa de França, els alumnes hauran de localitzar la regió d’Auvernia i la seva bandera.  
  2. Seguint el mateix procés, els alumnes hauran de relacionar les banderes amb el departament  corresponent d'Auvernia.
  3. En aquesta activitat, els alumnes hauran de respondre les preguntes que se’ls hi planteja tot emplenant-la amb la paraula que creguin convenient, tenint en compte el que diu el bloc.  
  4. Els alumnes hauran d’emplenar els buits de les frases amb una de les possibles opcions que se li plantegen.
  5. Per acabar, els alumnes hauran de cercar els diferents tipus de formatges en una sopa de lletres.
Objectius:
  • Treballar la regió d'Auvernia amb l'ús de les TIC.
  • Aprendre a treballar de manera autònoma i autodidàctica amb les TIC.
  • Aprendre a treballar continguts a través d'una eina informàtica com és el bloc i el Jclic. 
  • Saber cercar, sintetitzar i interpretar la informació del bloc per completar les activitats.
  • Aconseguir plasmar els coneixements teòrics adquirirts del bloc en les activitats. 
Avaluació:
Per tal de fer l’avaluació d’aquesta activitat, es tindrà en compte els resultats obtinguts en el Jclic a més de valorar l’actitud, tant positiva com negativa de l’alumne.  

Competències a desenvolupar:

COMPETÈNCIES TRANSVERSALS: 
  • Competències comunicatives:  
    • Competència comunicativa lingüística i audiovisual 
  • Competències metodològiques: 
    • Tractament de la informació i competència digital 
    • Competència d'aprendre a aprendre.
COMPETÈNCIES ESPECIFIQUES CENTRADES EN CONVIURE I HABITAR EL MON:
  • Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic
  • Competència social i ciutadana
Per tal de dur a terme les activitats, entrar en l'enllaç següent: