ACTIVITAT 3: L'AUVERNIA JCLIC
Aquesta pràctica consisteix en realitzar 5 activitats a partir del Jclic amb informació extreta del bloc. L’activitat que va dirigida a alumnes de cicle superior, hauran de localitzar la regió d’Auvernia, diferenciar els departaments i les banderes que la formen, respondre preguntes sobre la població i omplir buits amb les paraules corresponents que van relacionades amb una de les etiquetes del bloc “Com és”.
Desenvolupament de l’activitat i metodologia:
Desenvolupament de l’activitat i metodologia:
El Jclic consta de diferents activitats on es treballen diferents aspectes del bloc que els alumnes hauran de resoldre de forma individual o per parelles en un ordinador.
Les activitats són les següents:
Les activitats són les següents:
- A partir del mapa de França, els alumnes hauran de localitzar la regió d’Auvernia i la seva bandera.
- Seguint el mateix procés, els alumnes hauran de relacionar les banderes amb el departament corresponent d'Auvernia.
- En aquesta activitat, els alumnes hauran de respondre les preguntes que se’ls hi planteja tot emplenant-la amb la paraula que creguin convenient, tenint en compte el que diu el bloc.
- Els alumnes hauran d’emplenar els buits de les frases amb una de les possibles opcions que se li plantegen.
- Per acabar, els alumnes hauran de cercar els diferents tipus de formatges en una sopa de lletres.
- Treballar la regió d'Auvernia amb l'ús de les TIC.
- Aprendre a treballar de manera autònoma i autodidàctica amb les TIC.
- Aprendre a treballar continguts a través d'una eina informàtica com és el bloc i el Jclic.
- Saber cercar, sintetitzar i interpretar la informació del bloc per completar les activitats.
- Aconseguir plasmar els coneixements teòrics adquirirts del bloc en les activitats.
Per tal de fer l’avaluació d’aquesta activitat, es tindrà en compte els resultats obtinguts en el Jclic a més de valorar l’actitud, tant positiva com negativa de l’alumne.
Competències a desenvolupar:
Competències a desenvolupar:
COMPETÈNCIES TRANSVERSALS:
- Competències comunicatives:
- Competència comunicativa lingüística i audiovisual
- Competències metodològiques:
- Tractament de la informació i competència digital
- Competència d'aprendre a aprendre.
COMPETÈNCIES ESPECIFIQUES CENTRADES EN CONVIURE I HABITAR EL MON:
- Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic
- Competència social i ciutadana