Activitat 1

ACTIVITAT 1: ELS VOLCANS D’AUVERNIA

L’objectiu d’aquesta pràctica seria elaborar mitjançant activitats plàstiques una de les característiques principals de la regió, el seu relleu volcànic. A travès de la cerca dintre el bloc haureu de representar amb l’ajuda de plastilina, cartró i/o pintures els 5 volcans principals de la regió els quals es caracteritzen individualment per la seva vegetació, per ésser el parador de la cadena volcànica en la seva posició a l ‘espai, el volcà amb més diàmetre, els beneficis sanitaris i la seva alçada respectivament.
Està dirigida a alumnes de cicle mitjà i superior, capaços de desenvolupar-la de forma autònoma i amb iniciativa.

Desenvolupament de l’activitat i metodologia
L’activitat consta de dos parts. Primer la recerca del bloc, per tal de trobar la informació necessària per a realitzar l’activitat. D’altra banda la construcció d’aquests volcans a través de qualsevol expressió plàstica serà la resposta a l’obstacle plantejat, la síntesi de voler transmetre la qualitat diferencial de cadascun dels 5 volcans.
L’activitat es pot realitzar en petits grups de 2 o 3 persones, per tal de poder treballar en equip i poder aportar diferents habilitats en l’elaboració de l’activitat.

Objectius
  • Utilitzar les TIC per a la recerca d’informació
  • Sintetitzar i gestionar i transformar  la informació.
  • Expressar a travès del llenguatge plàstic, informació característica sobre l’entorn natural
  • Treballar en grup cooperatiu amb el mateix objectiu, organitzant la tasca i respectant i valorant l’aportació de cadascú.
Avaluació
Una vegada presentats els treballs, podrem exposar en grups explicant quin és cada volcà, i perquè l’han elaborat així, donant resposta a la característica principal de cadascú. Valorarem també el treball en equip, la representació plàstica i segons el curs al que s’ha desenvolupat l’activitat el resultat l’originalitat de la representació que s’ha creat. 

Competències a desenvolupar:
  • Competències comunicatives:
    • Competència comunicativa lingüística i audiovisual
    • Competències artística i cultural
  • Competències metodològiques:
    • Tractament de la informació i competència digital
    • Competència d'aprendre a aprendre
  • Competències específiques centrades en conviure i habitar el món
    • Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic
    • Competència social i ciutadana