Activitat 2

ACTIVITAT 2: EL TRÍPTIC

Aquesta pràctica consisteix en l’elaboració d’un tríptic amb informació turística sobre la regió d’Auvernia. La pràctica va dirigida als alumnes de cicle superior i requereix l’habilitat de cercar informació, recopilar-la i gestionar-la amb criteri. A més, caldrà saber redactar les dades d’una forma concreta i entenedora per tal de fer-la atractiva als possibles visitants de la regió.

Desenvolupament de l’activitat i metodologia
L’activitat constarà de les següents parts:

  1. Cerca i recopilació d’informació del bloc i d’altres fonts com llibres, revistes, internet, etc.
  2. Determinació i estructuració els apartats del tríptic. Alguns exemples de les parts que el formaran poden ser: Informació general, natura, cultura, activitats d’oci i lleure, negocis, llocs d’interès, enllaços, etc.
  3. Redacció de les parts del tríptic fent-les entenedores i atractives per al lector.
  4. Realització del propi tríptic organitzant correctament els textos i fent-los atractius a la vista. A més, s’hi poden afegir fotografies i altres elements que puguin cridar l’atenció o donar més dades sobre el lloc (mapes, gràfics, dibuixos, logotips, etc.). A la portada, caldrà que hi figuri el nom de la regió i una frase curta en forma d’eslògan.

    * Per a la realització del tríptic es poden fer servir programes informàtics com el Microsoft Office Publisher.

    * El tríptic ha d’anar especialment dirigit als possibles turistes de Auvernia i, per tant, ha d’aportar informació concreta i útil a més de despertar l’interès del propi lector per a visitar la regió.
L’activitat es pot treballar mitjançant el treball cooperatiu de la següent manera:
  • Es faran grups de 4, 5 o 6 persones.
  • Cada un dels membres del grup haurà de realitzar la recerca d’informació sobre un aspecte de la regió. Després, hauran de trobar-se per tal de compartir aquestes dades, destriar-les i organitzar-les entre tots.
  • Llavors caldrà que els membres es reparteixin la feina per tal de redactar la informació que haurà de formar part del tríptic.
  • Finalment, posaran en comú tots els textos, els editaran com creguin convenient i realitzaran el disseny del propi tríptic que podrà ser a mà o mitjançant programes informàtics com per exemple l’Open Office Writter o el Microsoft Office Publisher.
  • Els grups poden realitzar la seva pròpia presentació del tríptic a classe.
Objectius
  • Utilitzar les TIC per a la recerca d’informació. 
  • Sintetitzar, gestionar i transformar la informació. 
  • Construir i expressar discursos escrits amb coherència, cohesió i correcció, i amb adequació a les finalitats i situacions comunicatives. 
  • Treballar en grup cooperant, organitzant la tasca i respectant i valorant la opinió de cadascú a fi d’assolir un objectiu comú.
Avaluació
Per a l’avaluació del treball, es tindran en compte els següents criteris: 
  • Capacitat de recopilació d’informació i gestió crítica d’aquesta. 
  • Habilitat per a la redacció dels textos i adequació a la situació comunicativa. 
  • Treball cooperatiu: Organització de la tasca en grup i aportació de l’alumne al conjunt.
Competències a desenvolupar:

COMPETÈNCIES TRANSVERSALS:
  • Competències comunicatives:
    • Competència comunicativa lingüística i audiovisual
  • Competències metodològiques:
    • Tractament de la informació i competència digital
    • Competència d'aprendre a aprendre.
COMPETÈNCIES ESPECÍFIQUES CENTRADES EN CONVIURE I HABITAR EL MÓN:
    • Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic
    • Competència social i ciutadana.